Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Медицина
Охорона здоров’яМедицина – комплекс науково-практичних розділів і дисциплін медицини, що вирішують проблеми захворювань внутрішніх органів, їх діагностики, лікування та профілактики.

Медицина — це базовий напрям підготовки, який забезпечує подальшу спеціалізацію. Підготовка за цим напрямом базується на новіших досягненнях сучасної медицини та забезпечується науковою діяльністю безпосередньо біля ліжка хворого. Процес навчання відбувається в два етапи: доклінічна підготовка (на 1, 2 і 3 курсах) і клінічна підготовка (на 4, 5 і 6 курсах). Студенти вивчають теоретичні основи майбутньої професії, вже з першого року навчання починають знайомитися з клінікою (курси догляду за хірургічними та терапевтичними хворими, виробнича практика, курси загальної хірургії та пропедевтики внутрішніх хвороб). На наступних курсах студенти переходять на циклову форму навчання (клінічні кафедри). На клінічних кафедрах процес навчання наближений до професійної діяльності лікаря, студенти проводять персональну курацію хворих у клініці, під керівництвом викладача освоюють клінічну роботу. Практичні заняття проводяться на клінічних базах міста.