Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Фізика та астрономія
Природничі наукиМета програми — підготовка докторів філософії, які здатні самостійно розв’язувати різноманітні комплексні завдання і проблеми, у тому числі дослідницько-інноваційні, що передбачають глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

По завершенню навчання аспірант здобуває глибинні знання з фізики чи з астрономії, зокрема засвоює основні концепції, розуміє теоретичні та практичні проблеми, історію розвитку та сучасний стан наукових знань за обраними спеціальністю та спеціалізацією, оволодіває термінологією з досліджуваного наукового напрямку, загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору, а також академічної доброчесності; набуває універсальні навички дослідника, зокрема вміння здійснювати усну та письмову презентацію результатів власного наукового дослідження українською мовою, застосовувати сучасні інформаційні технології у науковій та навчальній діяльності.
Також аспірант здобуває мовні компетентності, достатні для представлення та обговорення результатів своєї наукової роботи іноземною мовою в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів з фізики та астрономії, оволодіває основами методології проведення наукових досліджень у галузі фізики та астрономії відповідно до обраної теми дисертації.