Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Українська мова і література та українська мова як іноземна
Гуманітарні наукиОсобливістю магістерської програми є поєднання дисциплін як для загальної підготовки філолога, так і фахівця, що викладатиме українську іноземцям. Це забезпечується змістовим наповненням освітньої програми.
Загальні компетенції здобуватимуться на курсах теорії літератури та мовознавства, новітніх тенденцій української літератури, рецепції Біблії в літературі, прози кінця ХІХ — початку XX століть, орфоепії й виразного читання тощо.
Родзинкою програми є дисципліни, спрямовані на здобування слухачами особливих компетенцій і знань:
- лінгвокраїнознавча теорія слова;
- методика викладання української мови як іноземної;
- основи міжкультурної комунікації;
- комунікативна лінгвістика.
Програма передбачає курси з іноземної як мови-посередниці у спілкуванні. Передбачено 2 практики — асистентську на факультеті й педагогічну на підготовчих відділеннях для іноземних студентів. Це дасть можливість слухачам випробувати набуті знання в безпосередньому спілкуванні й викладанні для різних аудиторій.
Освітній процес будуть забезпечувати доктори та кандидати філологічних та педагогічних наук, професори, доценти, старші викладачі.
З метою підвищення фахового рівня всі науково-педагогічні працівники регулярно проходять стажування як в Україні, так і за її межами.
Освітня програма дає широкі можливості для працевлаштування: випускники можуть обіймати посади викладача закладу вищої, середньої й професійної освіти та вчителя загальноосвітньої школи, наукового співробітника, редактора. Специфіка цієї освітньої програми полягає в набутті випускниками вмінь і навичок для поширення української мови у світі.