Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Філологія (українська мова та література, слов’янські мови та літератури, світова література)
Гуманітарні наукиМетою програми є підготовка кадрів вищої кваліфікації, розвиток у них загальних та фахових компетентностей для здійснення науково-дослідницької діяльності, аналітичної роботи, консультування в сфері науки, освіти, культури, державного управління та діяльності недержавних організацій.

Філолог — фахівець у галузі філології, який вивчає культуру народу, виражену в літературній творчості та письмових текстах. Філолог у межах своєї професії досконало знає природу мови, її походження, історичний розвиток, функції, внутрішню структуру й класифікацію. Філолог займається науково-дослідною діяльністю, працює над створенням наукових праць, рецензій, займається відновленням і вивченням текстів, проводить дослідження з вивчення зв’язків між давніми мовами і сучасними групами мов, походження та еволюції слів, граматичних і мовних форм, проводить роботи з уніфікації термінів, вдосконалення понять і визначень у відповідних галузях науки, техніки, народного господарства.
До основних завдань освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії з філологічних наук належить: поглиблення теоретичної загально університетської та фахової підготовки. підвищення рівня професійної та викладацької майстерності випускника аспірантури. здобуття теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі філології. розвиток науково-дослідницьких навичок для здійснення самостійних наукових досліджень. розвиток навичок написання та оформлення результатів наукових робіт у вигляді тез, статей, проектів, монографій, дисертацій, авторефератів тощо. поглиблення рівня володіння усною та письмовою науковою новою для апробації результатів наукових досліджень на міжнародних наукових та науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах.