Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Журналістика
ЖурналістикаМетою підготовки є розвиток загальних та фахових компетентностей для забезпечення підготовки кадрів вищої кваліфікації, здійснення науково-дослідницької діяльності, консультування у сфері науки, освіти, культури, а також у викладацькій роботі.

До основних завдань підготовки докторів філософії з соціальних комунікацій належать: поглиблення теоретичної загальноуніверситетської та фахової підготовки; здобуття теоретичних знань, умінь, навичок та інших компетентностей, достатніх для продукування нових ідей, розв’язання комплексних проблем у галузі філології; розвиток науково-дослідницьких навичок для здійснення самостійних наукових досліджень; підвищення рівня професійної підготовки в галузі журналістики задля здійснення наукового консультування в сфері культури, державного управління та діяльності недержавних організацій (інституцій); набуття теоретичних знань та практичних навичок викладання у вищих навчальних закладах. Випускники аспірантури можуть працювати у науково-дослідницьких установах, інформаційними аналітиками у підрозділах, що опікуються питаннями соціокомунікаційних потоків та відносин всередині соціуму (соціальної групи) та між соціумами (соціальними групами) (міністерства, відомства, державні адміністрації, державні та недержавні суб’єкти економічної та іншої діяльності тощо). Перед аспірантами відкривається широкий спектр творчих і управлінських посад у ЗМІ всіх типів міжнародного, загальнонаціонального чи регіонального значення (ведучий програми, редактор, журналіст, коментатор, репортер, кореспондент, власний кореспондент, спеціальний кореспондент, оглядач тощо).