Мета програми: Академічне та професійне формування особистості фахівця, здатного вирішувати складні та спеціалізовані завдання за протоколом, а також нестандартні завдання і проблеми практичного, інноваційного та дослідницького характеру, пов’язані з лабораторним діагностуванням та профілактикою захворювань людини, що передбачає виконання сучасних методів та технологій досліджень у лабораторіях різного профілю (гістологічній, гістохімічній, клініко-діагностичній, біохімічній, бактеріологічній, вірусологічній, імунологічній, цитогенетичній, молекулярно-генетичній, цитологічній, санітарно-гігієнічній, патологоанатомічній, судово-медичній, паразитологічній тощо), організації та керівництва роботою структурних підрозділів лабораторій в галузі охорони здоров'я та соціального забезпечення, здатного впроваджувати останні досягнення у професійній та соціальній сфері, та виконувати роботу за кваліфікацією «лаборант (медицина)».
Об’єкти вивчення та діяльності: здоров’я населення, лабораторне діагностування та профілактика захворювань людини.
Цілі навчання: академічна та професійна підготовка фахівця, здатного вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, пов’язані з лабораторним діагностуванням та профілактикою захворювань людини, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов, та виконувати роботу за кваліфікацією «лаборант (медицина)» в галузі охорони здоров'я та соціального забезпечення.
Теоретичний зміст предметної області: фундаментальні, біомедичні, клінічні та соціальні дисципліни, знання з питань охорони здоров’я населення, профілактики захворювань, лабораторної та функціональної діагностики, необхідні для здійснення професійної діяльності.
Методи, методики та технології: сучасні актуальні методи, методики та технології лабораторних досліджень (гістологічні, гістохімічні, клініко-діагностичні, біохімічні, бактеріологічні, вірусологічні, імунологічні, цитологічні, молекулярно-генетичні, патологоанатомічні, санітарно-гігієнічні тощо). Інструменти та обладнання: сучасне обладнання гістологічних, гістохімічних, клініко-діагностичних, біохімічних, бактеріологічних, вірусологічних, імунологічних, цитогенетичних, цитологічних, молекулярно-генетичних, санітарно-гігієнічних, патологоанатомічних, судово-медичних, паразитологічних та інших лабораторій відповідно до державних стандартів і стандарту ISO/IES.
Особливості програми: мультидисциплінарне викладання фундаментальних, біомедичних та соціальних дисциплін, посилена практична підготовка на клінічних базах медичного факультету - клініках НАМН України, обласних та міських клінічних лікарень. Програма забезпечується одними з найкращих в Україні навчальними та навчально-науковим центрами - багатопрофільним навчальним симуляційним центром, який надає можливість закріплювати та розвивати отримані теоретичні знання та практичні навички з використанням віртуальних симуляторів, а також навчально-науковою лабораторією біомедичних досліджень Karazin BioMed, яка дозволяє здобувачам вищої освіти вирішувати завдання і проблеми практичного, інноваційного та дослідницького характеру, проводити дослідження в галузі експериментальної медицини з використанням найсучаснішого обладнання.
Після закінчення навчання фахівець здатний виконувати професійну роботу лаборанта (медицина) та займати посади старшого лаборанта (медицина); лаборанта з бактеріології; лаборанта з імунології; лаборанта клініко-діагностичної лабораторії; лаборанта (медицина); лаборанта з патологоанатомічних досліджень; лаборанта санітарно-гігієнічної лабораторії; лаборанта судово-медичної лабораторії. Крім того, випускники мають право продовжити навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти та набувати додаткові кваліфікації в системі післядипломної медичної освіти.